Zalety monitorowania ofert konkurencji

Monitorowanie konkurencji pozwala nam, na maksymalizację swoich zysków prowadzonej działalności. Dzięki dobrej znajomości rynku możemy tak dopasować marżę, by zarabiać jak najwięcej, a dodatkowo być konkurencyjnym w porównaniu z naszymi konkurentami. Wykorzystanie tych danych daje nam duże pole do popisu, zwiększając monitoring ofert konkurencji, zwiększamy zyski swojej firmy.

Monitoring konkurencji

Bardzo ważnym czynnikiem przy ustalaniu cen towarów, jakie sprzedajemy jest obserwacja konkurencji. Nie możemy wystawić wyższych cen, ponieważ stracimy klientów. Zbyt niska cena nie da nam zarobić, więc najlepszym wyjściem jest monitorowanie konkurencji. W dobie internetu i swobodnego dostępu do informacji, zadanie będzie proste. Wystarczy tylko znaleźć i odwiedzić konkurencyjne strony internetowe i sprawdzić jakie mają ceny. Dobrym wyjściem są tzw. porównywarki internetowe, dzięki którym mamy zestawione ceny z różnych sklepów. Zaletą porównywarek internetowych jest możliwość wypromowania się, nasza oferta trafiająca do porównywarek, rozchodzi się do szerszej ilości klientów. Dlatego warto zadbać by nasza oferta była kusząca.

Jak wykorzystać dane, które udało nam się zdobyć?

Dzięki zebranym informacjom, jakie zdobyliśmy poprzez monitoring konkurencji, możemy określić jak konkurencyjna jest nasza oferta.

Jeśli okaże się, że nasza oferta jest najtańsza, a przestrzeń cenowa pomiędzy nami a drugą ceną jest znaczna, warto pomyśleć o podwyższeniu ceny. Dzięki temu więcej zarobimy, a klient otrzyma i tak najtańszą ofertę na rynku.

Jeśli nasza oferta jest unikatowa, tylko my ją sprzedajemy, wtedy sami dyktujemy cenę. Klient i tak kupi towar jeśli będzie zmuszony, a jedynie nasz sklep oferuje dany towar w tej chwili. Tak samo możemy robić, jeśli tylko my mamy towar dostępny od ręki, a konkurenci mają problem z jego dostępnością.

Zwiększenie sprzedaży

Aby zwiększyć sprzedaż czasami trzeba obniżyć cenę, by stać się liderem pod względem ceny. Znajdując się na podium rankingu, z pewnością przyciągniemy większą ilość klientów do naszego sklepu. Bardzo ciekawym pomysłem jest obniżenie popularnych produktów, a podwyższenie cen mniej chodliwych towarów. Gdy klient zakupi wymarzony przez siebie gadżet, często szuka czegokolwiek, by przesyłka stała się bardziej opłacalna i rozłożyła się na kolejne towary.

Systemy monitorujące

Wykorzystując systemu monitorujące ceny konkurencji, cały czas mamy świeże informacje co do ceny. Integrując naszą stronę internetową z systemem monitorującym stajemy się dobrym konkurentem. Dzięki temu możemy być cały czas na szczycie rankingu.

 

 

Be the first to comment

Leave a Reply

Twój adres email nie pojawi się na stronie.


*